El Tunco, El Salvador!

Idag anlände vi till El Salvador efter en mysig resa över gränsen från Guatemala. Förutom lite väntan på något ställe vid gränsen så gick allt över mina förväntningar. Väl framme så mötte vi sedan vår vän Moa som vi tidigare bott med i Spanien. Hon bor här nu eftersom hon mött sin pojkvän Daniel här i El Salvador. I och med detta kastades vi rätt in i befolkningens egen vardag. Vi kilade i princip direkt hem till Daniels familj där familjen hälsade glatt och kalkonen låg klar för grillning. Ombytta och klara gick vi sedan till Daniels kompis skolavslutning i kristna skolan i lilla byn El Tunco. Skolan bestod av både en skola och ett barnhem. Vi passerade först barnhemmet där Moa varit en del redan innan, och de flesta verkade känna igen henne. I och med detta gick vi in på barnhemmet för att säga hej och det dröjde inte länge förrän jag hade en liten flicka i mina armar. Hon bara tog min hand och följde med mig & sen sträckte hon upp armarna och jag tog henne i min famn. Så stod vi länge och bara kramades, jag & den okända lilla barnhemsflickan. Jag försökte prata med henne men hon svarade mig inte utan kollade i princip bara på mig med en tom blick. Allt hon behövde var en kram, lite kärlek. Mitt hjärta brast nästan när jag förstod hur ensam den lilla tösen måste känna sig.
Därefter kollade vi en stund på skolavslutningen och gick sedan hem till Daniels andra kompis för att ordna med en liten middag för en av killarna som gått ut skolan. Det blev en galet god middag med grillad kalkon, ensalada rusa, kalkonröra, ris & sallad. Därefter spelade vi lite spel och pratade en massa spanska! En galet kul dag helt enkelt.
Då vi just nu befinner oss i ett riktigt surfparadis är planen att vi ska lära oss grunderna till att surfa imorgon. Vi får se hur detta går men ska bli något galet kul! Håll tummar & tår!

Buenas noches!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0