Äventyr på Atitlan

För en stund sen kom jag & Frida hem ifrån ett riktigt kajakäventyr på Atitlansjön. Det var rätt vågigt redan när vi begav oss ut och inte blev det bättre. Vi tog oss över sjön in i en liten bukt där vi stannade en liten stund. Därefter skulle vi ta oss ut vilket blev ett jäkla ståhej då vågorna slog in i den lilla viken. Efter att den lilla kajaken fyllts med vatten vid typ två-tre försök att ta oss ut började vi starkt fundera på att ta kajaken på huvudena och vandra hem. Men vi slog våra kloka huvuden ihop och när vågorna lugnade sig lite köttade vi rätt ut i sjön igen. Väl ute insåg vi den långa vägen hem och att vi nu hade både motvind och vågorna mot oss. I ett försök att vända dubbelkajaken i riktning med vågorna välte hela kajaken mitt ute i sjön. Men vi lyckades vända på kajaken och få tag i både åror och väskorna och ta oss upp igen. Vilket galet teamwork!! Tillslut var vi äntligen i land igen efter cirkus två timmars kämpande och en förstörd kamera.


Kommentarer
Postat av: Robert Rylander

Tur att ni kan simma !!
Ni får vara försiktiga...
Jag blir varm i hjärtat när jag läser om allt
mäktigt du får uppleva.... Kram Pappa

2012-11-29 @ 11:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0