Semana Santa

Här borta i Spanien känner jag ingen pâskfeeling överhuvudtaget, känns nästan som jag glömt bort hur man firar pâsk hemma. Fick mig en liten reminder dâ min kära mor & far hörde av sig igâr och hälsade glad pâsk! Här i Spanien firar man pâsk pâ ett helt annat vis än hemma och allt är väldigt kopplat till religionen. Varje dag under pâskveckan här i Spanien gâr det megastora processioner pâ gatorna med gigantiska jesusstatyer, musiker & folk klädda i speciella, klassiska dräkter. Visst, det är fint pâ sitt sätt, men hujedamig vad jag saknar det färgglada pâskriset, mâlade äggen, pysslandet och familjen sâsom vi firar pâsk i kära Sverige.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0