La vida

Möcke som hänt i mitt liv nu på senaste tiden... Hm.. Bor för det första själv hemma i Lucas & hans familjs lägenhet när dem är borta i New York! Jag har aldrig bott själv på det här viset förut, så det har varit en erfarenhet! Det sämsta har varit den sjuka tystnaden som inbefinner sig när man är alldeles själv i en lägenhet med tre sovrum, två badrum, två balkonger, kök & vardagsrum... Annars har det varit rätt coolt att kunna komma hem på nå vis "till sitt eget". Anyway..

Annars har vi haft ledigt tors - fredag då det är feriavecka här i Fuengirola. Ferian innebär massa saker men först och främst : fest & glad stämning. Några dagar har dem parader inne i stan där alla som vill går klädda i flamencoklänningar & männen i fina kostymer likt tjurfäktare ungefär. Detta har du vare sig du är på gränsen till 100 år eller fortfarande i blöjåldern!
Feriaplatsen, som är som ett jättestort torg med massa små "casetas" (typ små hus) är väll egentligen där själva centrum för ferian är. Här är det fest under dag som natt med tivoliattraktioner, restauranger, barer, fylllda casetor med folk som dansar flamenco/salsa/ spelar fotboll..... Riktigt bra drag är det måste jag säga! Så här har vi hängt i två dagar, och en utav dagarna med några spanska vänner från förra året vilket var riktigt kul. Åkte radiobilar, dansade & hade riktigt kul! Råkade se min förra spanska värdmammas systerson där med, men han försvann i vimlet av människor så hann aldrig säga hej till honom. Det var sjukt synd! Men kommer ju träffa honom om någon vecka när jag & Swedis som jag bodde med förra året kommer & vi ska käka lördagslunch hos vår värdfamilj som vi hade förra året!

Nu är det iallafall slut på chillandet. Måste sätta mig ner & sätta igång med min natur B inlämning om proteiner & DDT som ska in ikväll. Imorgon kommer pappa & Leda å på tisdag har vi ledigt igen & då kommer min bebis hem från Nueva York! Ska leta lägenhet som en galning med.....
Besitos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0