Slutet börjar närma sig....

Dagarna går...

Igår var vi i el chorro och hade orientering med hela skolan från sexårs till trean på gymnasiet. Vi körde poängorientering vilket går ut på att man ska försöka ta så mycket poäng som möjligt för att vinna. Det fanns 35 kontroller ute i skogen som alla vara värda 1,2 eller 4 poäng och sen hade man 75 min på sig att ta så många som möjligt. Jag kom tvåa i damklassen för gymnasiet med 80 poäng efter min roomie Rebecca som vann på 81 poäng. Kändes bra ändå eftersom jag satade på att komma bland de fem bästa..

Häromdagen var jag i stan med Tess, Luci & Ville och köpte min balklänning. Den är hur vacker som helst & den är verkligen jag, såsom jag ville ha det. Den är svart och blå precis som mina favoritfärger och mitt rum hemma.

Vi har ju såklart också firat Britta som fyllde 18 år häromdagen! Riktig fin dag när iv satt i parque del Sol och käkade jordgubbar och drack ett glas champagne. Efter det käkade vi också på en grym wokbuffé!

Annars har vi typ legat och chillat på stranden och bara försökt njuta av tiden som är kvar här. Nationella i både svenska & engelska har vi kört på med också. Denna helgen har vi funderat lite på att åka till Sevilla igen och abra var där över en natt, men jag ska förmodligen inte med dit utan blir kvar i Funkan. Tänkte göra kanelbullar till familjen på lördag och nästa helg ska jag förmodligen till Bailen till Lucis familj.

Veckan efter det kommer det bli förjävligt  roligt då jag, Luci, Rickard, Amanda & Victor ska på Metallica i Lissabon den 19 maj. Den 20 maj kommer jag hem efter det och då kommer Rebecca, Axel, Angelina & Hugo att ha anlänt till España! På lördagen efter det är det skolans bal dessutom, och måndagen efter det ska vi till Granada! Whoppa!

Nu ska jag glida iväg till samhällslektionen. Förra veckan hade vi ekonomiprov och vi får hoppas att det gick bra!
Hare sweet!




Två bilder från Museo Picasso i Malaga. Där har vi Picasso i egen hög person!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0