Las ultimas semanas

Sitter just nu i skolbiblan & diskuterar med min rektor. Det är just det jag älskar med den här skolan .. Allt är så öppet och alla pratar med alla, inga problem. Det är inte fett stelt och ingen springer runt och håller någon klädkod eller hänger med de som är "coola". Man pratar med de man trivs med och iallafall jag, hänger med alla från dagis å uppåt som går på den här skolan. Visst jag kanske inte drar ut och hänger på stranden med dagisbarnen men jag satt trots allt med vicerektorns son i en timme och snackade bionicles och ritade. Möcke trevligt! We are equal, and damn I love alla typer på den här skolan.

Just därför börjar också separationsångesten nu att komma som min rektor nyss sa. Visst, det är inge tvivel om att jag längtat hem något ooooofantligt under vissa perioder men nu, när jag inser att min 10 månader här i Spanien är slut om 2 veckor & 6 dagar så kan jag fan inte ens förstå det. Helt galet att åka härifrån. Det skrämmer mig något enormt eftersom jag har varit här så länge och bott så tätt med människor, miljö, språk & nu ska jag tillbaka till mitt alltid lika kära Sverige. Självklart ska det bli superdupernice att varapå hemmaplan igen, men samtidigt så kommer jag sakna allt här något enormt. Det känns dessutom som att de människor som bor i Skåne, Norrland kommer glida ifrån en totalt. Visst, jag kanske möter någon utav dem i framtiden på en konferens, på ett flygplan någonstans eller helt enkelt vart fasen som helt under livet, men det kommer ändå aldrig bli som förut. Det är skrämmande som fan om jag ska uttrycka mig rätt.

Men... Jag kan samtidigt inte gå och deppa ihop då det fortfarande är 20 dagar kvar, för visst måste man ju ändå njuta av den underbara tid som finns kvar? Å sen uppskatta att man är tillbaka hos alla de underbara människor hemma som ändå har väntat på mig hela denna tiden & som jag har saknat galet mycket.  

Mycket plugg kvar dock, men sista veckan då betygen är satta ska det hyras vattenskoter, socialas, partajas & sola något så in i helvete! 

Tisdag
1/6 MVG kompletteringsprov i Matte B
Onsdag 2/6 PONTUS 15 ÅR!!!!!!!!!!!!!! Kolla videon från musikalen som vi spelade upp förra veckan.
Torsdag Culturaarbete FINITO! Allt ska skrivas på spanska och handla om mitt år här i Spanien. Allt jag har upplevt, vad jag tycker om kulturen, osv.. 
Fredag Redovisning i engelskan om Jamaica, Rastafari & Bob Marley! Redovisning av Den gamle & havet - Heminway i svenskan. Fira Lina som fyller 18 år 1/6!!!!

Fredagen efter det sätts betygen.... Sista plugget & sen sommarlov ....

Hasta luego!  


HAHAHAHA! Bild från musikalen Espejo. Ser ni mig? GALEN LUFFARE!
Men jag skulle faktiskt spela en gangster som älskade "ruuuumpa" å
här är jag fortfarande utklädd till honom under sista glada scenen då
vi sjöng For once in my life av Stevie Wonder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0