Juntos

Det går inte ens att uppfatta hur det ser ut just nu på Haiti. Jag sitter här & kollar på nyheterna med min värdmamma och mitt hjärta går itu när jag ser en flicka i vår ålder bara sitta och vråla av smärta. På tv, mitt framför mina ögon & det är ingen jävla film - det är verkligheten. Precis som jag sagt så många gånger så ska jag resa ut i världen efter gymnasiet eller någon gång & försöka göra mitt för att få en bättre värld. Jag tycker inte bara man kan sitta & snacka utan jag vill verkligen göra det. Jag har tänkt på det mycket, och jag kommer inte känna mig helt tillfredställd med mitt liv förrän jag iallafall har försökt göra någonting för en bättre värld. Någonting litet tror jag faktiskt man kan göra. Jag vet att det inte är helt lätt att ta tag i det, men om man bara vill så går det. Så är det. Å precis som Simone www.myplanetearth.blogg.se säger, så kommer vi också växa som människor av det vi möter. Det har jag redan märkt utav att flytta hit till Spanien.

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0