Among the fields of Barley

Dryg dag idag. Nämligen samhällsekonomiskt prov på morrona som jag just gjort. Skrivit i 1 och en halv timme och blivit galet av alla låg/hög ränta, konjunkturer, hit å dit. Efter lunchen kör jag, Vera å Jonas nationella muntliga å sen efter det ska vi i svenskagruppen har läst typ 5 texter av Baudelaire! TAGGAD!
I eftermiddag ska vi till Picasso museet med culturan och våran övertaggade spanska culturalärarinna Elvira. Dock har jag redan varit på Museo Picasso en gång, men det blir la kul.....

Efter det glider vi till la feria de los pueblos som pågår just nu i Fuengirola! Under fyra feriadagar kommer det säljas mat från alla typer av kulturer och världsdelar; Norskt, spanskt, indiskt, afghansk, maroccanskt med mera! Vi ska äta tills vi spricker! ;) 

Mañana ska vi ha lunch med spanska fmailjen som vanligt och då ska jag (och aknske mina roomisar) göra kanelbullar till släkten! Min värdmamma och värdbror älskar kanelbullar, bollos de canela it is!

Hare fint! 

 

Bild från Tess blogg när vi var i Sevilla. Satt här och väntade på bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0