Un país extranjero

=Ett främmande land. Hm.. Jepp, å nu är jag alldeles själv här borta för mamma & Christer åkte nämligen hem till svenneland idag! Vi åkte en sväng tillsammans in till Malaga och sen åkte vi tillbaka med tåget mot Fuengirola och så hoppade dem av vid aeropuerto (flygplats) & jag åkte vidare till Fuengirola!

Här står mamma & Christer å vinkar av mig vid flygplatsen.
(Foto taget genom tågfönstret)
Jag, idag, i Malaga :)
Nog om idag!
Igår var jag mamma och Christer och träffade typ jordens underbaraste människor på 65+. Först dök Thomas och Mika upp. Thomas berättade om sina tatueringar som han gjorde under ungdomen, och Mika drog med mig ut på shopping mitt ute i staden. Dem var så jävla softa människor! Dem ska jag lätt hooka up med här i Spanien, eftersom dem har ju hus här borta i Fuengirola med! :D
Där har vi sköningarna!
Sen efter denna trevliga stund med många "Una cerveza más porfavor!" så gled jag, mamma och Christer vidare till deras hotell och gjorde oss iordning för att åka till våra vänners nybyggda hus. Nu snackar vi palats. Jag har aldrig varit med om något liknande alltså. Bilderna talar för sig själv. Men jag lovar, man måste se det med egna ögon. Hit åker vi Marco, utan tvekan, aight?
Där har vi det tunga huset! Herrejisses. Jag var verkligen i chocktillstånd så fint som det var.

Menmen, dock så har jag gått och blivit sjuk vid sidan av detta underbara. Jag går runt och frustar, nyser, snyter mig och hostar. Inte så bra. Å fan det är ju obehagligt nu i och med svininfluensan nu också. Det var ju faktiskt en gubbe som drog upp det när jag satt på tåget idag...
Mittemot mig sitter en riktig stilig gubbe med kostym, solglasögon, fin resväska och hela baletten, och så börjar han prata med mig på spanska, och han märker att jag inte förstår så han frågar vart jag är ifrån. Självklart svarar jag
- Soy Sueca!
- Jaha. Men tänk på det här med svininfluensan och det nu. Det är redan 8 som har dött här i Andalusien. Läskigt det där!

Det visade sig att karln var från Finland & precis hade varit i Skåne och hälsat på några släktingar. Han pratade på en hel del och varnade mig också för all kriminalitet här. Usch, mycket skit. Men ändå, man måste vara försiktig! Kameran stannar hemma och tvätta händerna OFTA, har jag kommit fram till.
Nu ska jag snart käka spaghetti som min värdmamma kirrar och sen bär det av och hämta Ulrika, min svenska kollega som ska bo i samma lägenhet. Trevligt. Imorgon börjar skolan "Whoppa!"


Minnen - Nya armband, 4£ styck - Längtan

Nado con calma - Simma lugnt. Haha
Linda




Kommentarer
Postat av: Marco

Självklart Linda! Där kommer vi lätt hamna någon dag :D <3

2009-09-06 @ 23:54:50
URL: http://gardetboys.blogg.se/
Postat av: rebecca

Shit, huset var ju helt galet! Kunde inte ens tänka mig att det såg ut så när du berättade om det. Det låter som att du trivs i Spanien iaf, skönt! :) Och fina armband du köpt! PUSS

2009-09-07 @ 09:55:55
Postat av: Magda

Det är helt underbart!

Armbanden var jättefina dem med :)

Ha det vaarmt! Puss

2009-09-07 @ 13:36:26
Postat av: milou

Aaaah va fint :) kollade precis med mamma :D ! guuud är så avis :(



VAD STÅR M FÖR?! :D



puuuuuusss

2009-09-07 @ 18:06:17
Postat av: Anonym

Det står för Marco så klart, han gav det till henne :D

2009-09-07 @ 20:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0