Fjädrar

Fick bara för mig att döpa inlägget till detta. Dels för att jag precis insåg att fjädrar är ett ganska vackert ord & också för att jag lyssnar på Feathers med Coheed and Cambria.
Anyway..
Den här veckan har varit helt underbar eftersom Marco har befunnit sig här på solkusten! Vi har ätit sushi, kinabuffé, pasta carbonara å för att inte tala om våran egen hemlagade pastarätt och skärgårdssoppa med kräftstjärtar & dill.. Mm.. vi kan det där med mat! Haha, men vi har faktiskt inte bara ätit utan även solat, badat, varit i Malaga och sen har jag visat Marco varenda lilla guldklimp här i Fuengirola!
Jobbigt att lämna av honom sen på flygplatsen bara... Efter en sjukt svår dykningsexamen och sen direkt hoppande på tåget till flygplatsen. Sen satt vi där och bara pratade i typ en & en halvtimme. Sen tassade vi bortåt mot säkerhetskontrollen och vid det här laget störtade det elefanttårar ner för Marcos kinder och jag hade en stor klump i halsen. Tillslut lyckades han skilja sig från mig och gå bortåt.. Men.. Nu gick allting över till att likna en riktigt romantisk film.
(Jag står kvar och kollar bortåt Marco som fortfarande störtbölar medans vakten kroppsvisiterar.) Sen börjar vakten & Marco prata och han kommer springande tillbaka och ger mig en sista puss. Senare fick jag höra utav Marco att vakten hade sagt Who's the lady? Run, the last kiss is the best!

Här snackar vi en riktigt romantisk scen! ;)

Idag då.. så har det ju inte heller sett så jävla bra ut.. Min kamera blev kvar på vårat hotellrum, och när jag var tillbaka där idag för att fråga efter den så ser receptionssnubben ut som ett frågetecken & likaså städarna som är "helt säkra" på att de inte hittat någon kamera när de letade igenom vårt rum. Ledsen som satan går jag därifrån störtbölandes, ringer mamma och sen sitter jag bara på stranden och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.. Sen slår det mig att jag fan ska gå in och skrämma dem lite, för det är inge snack om saken; någon av städarna åste ha tagit min fina systemkamera. Så jag sätter mig på en bänk, drar på mig skorna, stöter på Rebecca, Therese & Cecilia och sen går jag rätt tillbaka in i receptionen. Konversationen ser ungefär ut såhär:
-Have you found anything yet?
-No, we haven't foung anything like before.
-Allright, but just so you know, this is very serious, and my mother will call the hotel tonight.
-Our answer will be the same, the cleaners haven't found you camera!
-All right, but then i'm pretty sure that one in your crew have stolen it!
-I don't know, but it's the answer! (Vi det här laget småskrattar han lite, och vänder ryggen åt mig! JÄVLA IDIOT!)
-JUST SO YOU KNOW! My mother will call the hotel tonight, and this ain't over! I WILL get my camera back!

Å så gick jag.. Förbannad som satan, och han stod bara som ett jävla frågetecken.

Ja, så dagen har inte varit på topp förutom att jag gått förbi en klassisk spansk marknad som består ungefär till 97% av extremt mycket skit. (Vem vill liksom ha en riktigt ful, gammal, fjärrkontroll som ändå inte är duglig till sin egen tv?) Haha, och sen fick jag ännu ett positivt intryck av en spansk dam som lät mig gå före i kön på Supersol. Sjyrre!
Ikväll ska jag ha lite kul och fira halloween. Påklädd upp till tänderna (så mycket som jag kan med tanke på det jag har i skåpen). Cleopatra it is! She's cool! Sen blire halloweenmiddag. Prima.
Ha en finfin kväll & happy halloween!



Kommentarer
Postat av: Claudia

Ååååh jag dör va romantiskt!! :D

2009-11-01 @ 16:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0