Hola

Jag tänkte mig en vecka stress å sen hyfsat chill några veckor men så äre inte på våran skola kan jag säga er. Denna veckan vare som vanligt två läxor i svenska, engelskaprov, geografiinlämnning, spanskaläxa, dykningsläxa. Nästa vecka ska man ha läst ut en hel svenskabok av Voltaire, svenskaläxa där man ska läsa av Montesquieu å vadfan alla gamla 1700-tals författare heter, förhör på perceptionspsykologi, geografiprov på tre kapitel och muntlig redovisning av Vatikanstaten på samhället. JAG BLIR GALEN!

Ja.. kul text för er där å läsa men jag var bara tvungen att gnälla av mig lite.
Anyway, hur ser det ut på Lindafronten då? Den frågan måste jag ställa mig själv ibland. Om jag säger såhär. Jag kan ju inte säga att jag är på topp. Jag tror många utav människorna i skolan ser mig väldigt annorlunda än uhur jag egentligen är, men grejen är att jag verkligen inte orkar bry mig längre. Jag har ändå nära & kära hemma, så varför ska jag lägga ner energi på massa människor som bara irriterar mig?
Jag kan känna ibland att jag är en sån jävla hemsk människa som lämnar alla de jag tycker å jävla mycket om. För jag kan säga att det är precis som uttrycket säger Man saknar inte kon förrän båset är tomt. Töntigt maybe, men exakt så äre. Jag saknar så himla många så brutalt mycket så det är helt sinnessjukt. Det gör ont i hjärtat när jag tänker på er å det var inte långt ifrån gråten när vi sjöng Gabriellas sång på kören igår. Menmen, det är ju meningen att jag ska lära mig någonting utav den här resan med? Eller hur? Å det tycker jag att jag har gjort med. Dykningen är t.ex. brutalt jävla kul å på Söndag bär det av till Gibraltar där vi ska dyka vid stora revet. (Taggad!) Å när det gäller skolan är det stressigt så in i ***** men samtidigt så blir man ju i alla fall något klokare känns det som.
Sen är det också så att jag & min roomie förmodligen kanske ska byta familj pga att det är så jäklarns smutsigt här hemma, de inte bjuder in oss i familjen på något sätt och att vi inte får någon okej mat. (Jag är inte någon gnällspik även om man kanske kan tro det, men om soppåsarna har stått framme så länge så det vimlar flugor, microlocket är täckt av intorkad tomatsås från alla micropizzor vi käkat de senaste veckorna å vi städar våra rum typ var 3 vecka.. då blire lite too much.) Men vi ska lösa det här. Ulrika har redan varit å kollat en annan familj, så den kanske blir bra för oss. Vi ska kolla en annan familj i Los Pacos med, så då det ordnar sig som Timbuktu säger.
MEN vädret, sceniska musikprojekt-estetiska verksamhetslektionerna, bra lärare på skolan & att Marco kommer nästa fredag är ju helt underbart. Så sluta klaga Linda. Jag klarar inte av att klaga såhär mycket, men då får jag väll ursäkta mig över att jag  inte tolererar all skit ibland bara & inte heller att sakna människor som betyder något. Ibland har jag stor lust att bara åååååk hem men samtidigt inte .. Ja.. nu fåre vara slut på gnället.
Nu ska jag ta en dusch, göra mig lite fin (höhö) & sedan glida iväg till Lola's med lite tjejer å jag hoppas även lite spanskt folk. Jag vill fasen lära mig det här språket nämligen. Siempre trato de entender.

Entonces ... Vale vale vale vale (="Okej". Ett ord som spanjorerna använder sig brutalt mycket av. & om de menar något väldigt starkt så ska man gärna säga vale typ sisådär 4 gånger.) Haha skojiga dem där.

Håll ställningarna svennar!
Puss
Två saker jag saknar brutalt. Min sötelillebror & den svenska sommaren på vårt paradislandställe.

Kommentarer
Postat av: Linn Blomqvist

Det löser sig älskling, man får försöka se saker från den ljusa sidan även om det är otroligt jobbigt ibland<3 Du får tänka såhär, när du är i Sverige igen kommer du nog sakna tillbaka till Spanien, så ta vara på tiden :) älskar dig <3

2009-10-16 @ 23:08:54
Postat av: Linn Blomqvist

Förresten så frågar alla här på landet hur du har det och tycker det är jätteskoj :D <3

2009-10-16 @ 23:10:28
Postat av: Pappa

Lilla gumman......

Du minns att på infoträffen i Södra Latin om Spanien

så sa de att hemlängtan är en naturlig del i vistelsen. Du får tänka i etapper ( Marco kommer...

vi kommer....jul....osv ) Pratade förresten med Marco igår fredag,blöd med han på AIK-LEKSAND på

söndag. Men han var i Värmland.. Saknar dig !Pappa

2009-10-17 @ 13:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0