De senaste dagarna..

Feriaplatsen. Här går det hett till nu under en vecka då det är festival i
Fuengirola. (Man firar något helgon av nå slag) Det finns churros (typiskt spanska brödgrejer som är doppade i choklad), annan mat&godis i mägder, karuseller av alla de slag, massor av människor i flamencoklänningar å annat. Osv..
På tjurrusningen här i Fuengirola. Galet taggade grabbar alltså. Ingen
respekt för djuret, men spännande att se!
El toro blanco y negro! Tuffast!
Feriaparaden!
Alla kvinnor mellan typ 3-100 har fina tradionella flamencoklänningar.
Obehagliga processioner.. Men så är det ju alltid i Spanien!
Sådär klär sig männen. Liknar Zorro..
Häst å vagn!
Lirarna! Henric, Ludwig å Manú!
Tacokväll på svenska kyrkan i Fuengirola. BRUTALT GOTT!¨
Ferian! Berg, Swedberg, Rickard, Ludwig, Amanda, Manú åkte denna galna "karusell".
Det här är vad jag har pysslat med de senaste dagarna! Riktigt kul faktiskt :) Riktigt kulturellt! Annars har jag bara råpluggat till dykningsprov, samhällsprov, svenskaessä å annat mindre plugg! Nästa vecka blire engelskaprov å geografiinlämning. Man blir galen.. Men skolan är riktigt bra!
Anyway, snart ut på playan med lite folk. Ska bara prata med min lilla tusse först :)
See you!
Puss
Btw! Igår frågade en kille mig om vägen till Ferian, å jag fick förklara för honom på spanska. Respekt ;)

Kommentarer
Postat av: marco

Respekt på riktigt señorita! Du är grym :)

2009-10-09 @ 20:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0