Estoy esperando

Just nu i detta ögonblick sitter jag & lyssnar på världens bästa jävla låt. Hör ni det? BÄST är den. Jag vet att det finns så otroligt mycket annan bra musik, men den här låten...... Jag får rysningar längs armarna,  & jag kan helt enkelt inte sluta lyssna på den. Every breath you take - The Police.

Fredagen igår var en riktigt trevlig dag må jag säga! Skolan gick segt som vanligt men sen vid tre så hade åttor och nior julcafé så jag köpte kladdkaka med grädde och hallon (inte särskilt juligt jag vet..), glögg och knäck! Fysatan vad gott det var.. Du anar inte hur mycket jag saknar svensk mat och "sånt". Sedan hade vi operation 1325 som vanligt och sedan drog jag Britta och Rebecka till Plaza Mayor och mötte upp Rebecca, Therese, Amanda, Ellen & Violetta. Vi kollade affärer och jag fick äntligen tag i ett par chillerilljeans.
Plaza Mayor. Påmminer om typ Barkarby Outlet utanför Sthlm men dundermycket mysigare och just nu var det dessutom julbelyst och uppiffat med fontäner och annat!

Prima och sedan drog jag, Britta och Therese & Rebecka till IKEA. Underbart! Vi käkade köttbullar med brunsås, lingonsylt och potatis, Therese shoppade grejer till sitt rum och sedan handlade vi svenskt godis.
Några palmer och bredvid... ett.... ett.... IKEA?! Haha lite komiskt är det kan jag säga när spanjorerna står och försöker uttala typ "Billys bokhylla" eller står och shoppar lax, ahlgrens eller "pastaälgar". Haha.
Svenskt té (blåbär) gifflar och delicatobollar blev det för mig! Brudarna
valde Singoalla, Ballerina och sen delade vi på en fet daimtårta. Sweet!

IDAG, Söndag har jag varit och hälsat på en annan familj som bor uppe i Los Pacos precis vid finska torget. Asmysigt litet samhälle som påminner lite om Årsta! Familjen verkade huuuuur jävla gullig som helst med sötaste små ungarna som mycket glatt hälsade på mig. Mysigt och fräscht hus med takterass och "cykel på köpet". Haha.
Nu ska jag antingen på födelsedagsfest några spanjorer eller så blire film hemma hos Amanda i Los Pacos. Det lutar åt film nu. Så ska bara packa min väska, lyssna en gång till på Every breath you take ( och under samma veva ladda ipoden så jag kan lyssna på den påväg ner till tåget Obsession.) och sedan sätta på mig skorna och glida iväg.
BTW! Vad sägs om dessa skor till vintern i Sverige? http://www.ulanka-ulk.com/botines-casual-271090.html (Marinblåa!) Hohoho, det lär bli toppen tror jag!

Ha en grym lördag allt gott folk! Var rädda om er själva och alla andra.

Kommentarer
Postat av: Claudia

Jaaaaa plaza mayor e supermysigt ju. hihihi. Puss på dig!

2009-11-29 @ 19:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0