Can you hear me?

Förvirring.
Min roomie Ullis ska byta familj imorgon, vilket jag också vill göra. Speciellt nu när hon flyttar så vill jag verkligen inte bli kvar här själv, men sen som jag inte berättat om så mycket på bloggen så har jag & Ullis funderat på att flytta rätt länge.
I vilket fall som helst så har jag pratat med Lisa idag som är typ lärare på skolan som har hand om alla värdfamiljer och då pratade vi om bytet och så. Så idag så gick jag hem till några i min skola som bor tillsamman och kollade hur dem bodde för det finns ett rum över där. Det var riktigt trevligt där med mycket människor och städat och så. Men nu för en stund sedan fick jag veta att dem inte vill ta emot fler gäststudenter. Jaha? Vad fan gör jag nu då? Jag tyckte ju det kändes bra där. Så nu får jag la fortsätta leta. Finns en till lägenhet i samma område som detta där det bor en annan svensk kille som jag inte känner för fem öre, men familjen ska vara hur gullig som helst med barn och allting. Och sen finns det ett annat par som tydligen har sex hela tiden och pga att det är så lyhört så.. Ja ni fattar grejen. Så vad säger ni? Första förslaget låter rejält mycket bättre så det blir den familjen jag tänkte kolla upp nu!
Förvirrat läge.

Herrejisses, mycket som händer hela tiden. Den här veckan är typ uppbokad totalt;
Onsdag: Utvecklingssamtal. Volleybollträning med en spansk tjej på Colegio Acapulco. Kolla familj?
Torsdag: Körsång med alla och sen börja öva mitt solo (SCARY!) Vi ska förmodligen iväg & simma med.
Fredag: Operation 1325 (Det är en cirkelgrupp som jag går på två gånger i veckan. Det handlar om nya FN-regeln nr. 1325 som handlar om jämlikhet och konflikthantering. Skitintressant och efter den här "utbildningen" som man kan kalla det så kommer vi få ett diplom över denna kurs. Fint i CV:t och även en bra början på min tanke om volontärarbete någonstans i världen. Alla kan göra något.) Och sen efter det ska vi förmodligen hjälpa till på svenska kyrkans julbasar. Inte jättekul, men kul och snicksnacka med lite svenskar och hjälpa tanten som sköter allt där. Asmysigt ställe nämligen där vi får vara och baka, spela pingis och kolla på film och så, inte alls som en "läskig superkristen kyrka" .
Lördag: Vi ska kanske iväg till IKEA och julklappar ska börja inhandlas. På kvällen ska Alberto och Carlos fira sina födelsedagar hemma hos Nacho som han så fint heter haha, (Fan nachos skulle sitta fint ikväll?). Kul och prata spanska med lite spanska ungdomar. Kommer säkert bli kul!
Men I like it lite stressstyle! Då har man saker & göra, hatar att sitta och bara stirra in i vägen.
Dagens längtan: ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR HEMMA, ALLT SVENSKT & SÖDERMALM!
Dagens motion: Ojoj, vad mycket gång det blir här. Man går, går, går, går och går (Ni fattar). Här finns det ju inte tunnelbana och bussarna är ju inte mycket att lita på, så det blir gång. Vilket iförsig är bra för låtmusklerna. (Biff snackar vi vid det här laget.)
Dagens ord: Min klassföreståndare som ALLTID säger "Urbota". "Det är urbota viktigt att ni kommer på elevråden". Haha jag gillar stylen, men vad fan kommer ordet ifrån? Skön kis, haha.
Anyway, nu tänkte jag ta ett bad och sen tagga till för imorgon då jag har softaste dagen med Sceniskt musikprojekt där jag och Frida sitter och skriver på vårt grymma manus till vår musikal (Strax klart!) och mañana ska vi också pumpa igenom att vi vill spela innebandy (för det är så satans jävla KUL; punkt slut.) så får vi se om vi får ihop ett litet lag!
Hasta luego!


En liten bild från Kapital i Madrid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0