Ja jag vill leva, jag vill dö i norden!

Idag på Sveriges nationaldag så  måste jag bara säga att jag är sjukt stolt över att vara svensk & det tycker jag att vi alla bör vara. Men när jag däremot ser kungen och Silvia komma upp på scenen vid Stockholms slott, så blir jag bara allmänt irriterad. Varför ska dem vara någon slags ledarsida för Sverige? Dem är inte ens svenskar med tanke på att Gustav kommer från franska släkten Bernadotte och Silvia som är blandbrasiliansk ska vi inte ens tala om. Dessutom så tycker jag det är jävligt synd att stora delar utav våra skattepengar går till dem, vilket är riktigt tragiskt. Människor som vi går förbi varje dag ute på stan har knappt tak över huvudet medans dem sitter med ETT ANTAL extra rum på sitt stora slott på Drottningholm. Som sagt, jag är INTE royalist.
Istället ska jag kolla på vmkvalet i fotboll mellan Sverige - Danmark och sjunga med i Svenska nationalsången och känna hjärtat dunka för mitt och allas vårat fosterland Sverige!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0