15/12 - Efter 3 månader och 12 dagar i España

Hej hopp!
Idad har jag råstressat men dagen har slutat riktigt, riktigt bra förutom att min dataskärm lever sitt eget liv! 1/3 av den syns ingenting konstigt nog... Men anyway! Till det braiga!
På morgonen kollade vi på Bridget Jones's Diary på engelskan! Sen vare svenskadax dvs. förhör som VANLIGT (de flesta texter som vi läser just nu handlar om dödslängtan å om att nå något man inte har.. Skoj.) Å sen psykologi i två timmar. Riktigt intressant är det må jag säga!
Å det är nu stressen infaller! Direkt hem å packa varenda attiralj i mitt rum å sedan kom Britta och vi drog till Palacio de la paz där vi hade vårat sista luciatåg. De var i en skitstor aula som rymde typ 250 pers kanske å det var typ fullt! Innan oss var det massa småbarn från en skola här i Spanien som var utklädda med fina peruanska kläder och dansade till en sång. Sen var det vi! Å alla kollade med ganska förvånade men förtjusta blickar där vi stod med våra ljus å vita linnen. Efteråt fick jag & min sånglärare Jeanette gå fram och pratad med den ivriga och superglada "programledaren" som ställde frågor om vad Sankta Lucia är å babla. Sen var det några till barn från andra skolor som fick ha sitt spektakel (så söta!) å efter det ställde alla upp sig på scenen å tog kort tillsammans med borgmästarinnan! Hon stod by the way bredvid mig ("Woho") Haha! Hon stod och babblade om att jag måste borsta å tvätta mitt hår eftersom jag hade så mycket stearin i det efter kronan ;) Jajja, efter detta vara drog jag & Britta direkt hem och packade allt mitt sista & sedan gick vi ner och tog tåget till Torreblanca där jag nu bor.
Jag bor tillsammans med Swedis å Luddis (två andra svenska studenter) med en trevlig mamma och en lillebror som påminner om min egen lilla underbara bror där hemma! Precis samma humor och försöker leka roliga all the time! Huset är hur fint som helst & mitt rum är gudomligt mysigt!
Men nu ska jag fortsätta kirra lite i mitt rum å sen sova!
Snart är jag hemma! Helt sjukt vad det ska bli kul!
So long!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh, vad skönt att du äntligen har flyttat! & det verkar ju jättebra! :)

Vi ses på Lördag natt eller Söndag hjärtat! :D

2009-12-16 @ 08:50:29
Postat av: rebecca

haha glömmde skriva namn ^^ :)

2009-12-16 @ 08:51:09
Postat av: mimi

Visa bilder på ditt nya rum snygging :D

2009-12-16 @ 17:18:46
URL: http://mimish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0